Nusse - en blogg

131640-2

Vart är världen på väg? Nuförtiden känns det som att man bara vill köpa saker hela tiden. Den tredje statsmakten (eller är det den andra?) matar oss varje dag med propaganda. Köp köp köp! Du duger inte som du är. Du är ful och du är fel. Och någon annan vet bättre än du. Någon annan designar din outfit.
Vi tar ställning. Vi vägrar leva med utsug och förtryck. Vi skapar våra egna ramar för vad vem vi är. Vi pysslar.

Ja, under ytan är vi alla små. Det finns mycket där som händer som vi inte kan förstå, men vi hittar alltid svaren, där i botten av oss själva.

Jag vet jag vet jag vet att du pysslar
Jag vet jag vet jag vet att du pysslar
Jag vet jag vet jag vet


Kommentarer
Postat av: jenny B.

jag är inte ful. jag är inte fel. jag köper inte så ofta. jag pysslar ibland.

tack.

2006-11-02 @ 23:28:21
Postat av: siw

Tänkvärt.

2006-11-03 @ 14:30:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0