rensning pågår!


Jag försöker göra ett ärligt tygrens, innan ledigheten och överflödstiden tar slut. Jag är så skrattretande enkelspårig, Kolla bara äppeltygerna! Jag vet att jag har haft orange också, som jag sytt slut av. Någon som har fler färger? Det är ju lika bra att fortsätta samla, nu när man börjat...

Det är meningen att det mesta av det här ska komma ut på Tradera, vi får se vad jag orkar. Annars hamnar det på Bakluckeloppis någon gång i höst. Syns det att varje hög är en halvmeter hög?

En del tyger förtjänar att göras något av. Annars är risken stor att ingen förstår hur vackra de är, när det bara finns en klippt liten snutt kvar. Det gråa är ett Sven Fristedt-tyg tror jag, rätta mig annars. Det är i allafall blommor, fåglar och äpplen, och signerat SF. Det gulsvarta är ett ljuvligt, följsamt bomullsdraperi i kanonsvalitet. Någon som behöver kuddfodral? Annars hamnar väl de också i låt-gå-högen.

Kommentarer
Postat av: Malin

Det röda med klöver skulle jag kunna tänka mig! Hör av dig så kanske vi kan göra en smidig affär! [email protected]

2009-08-04 @ 16:44:45
URL: http://www.sygryn.blogspot.com
Postat av: ella

jag vill säkert ha! har du kvar lite av det tills vi flyttat? så vet jag vad som behövs.

2009-08-04 @ 17:20:22
Postat av: Ida

Malin: det röda med klöver är bara en sönderklippt gammal förklädesklänning som det bara är spillror av. Duger knappt till vimplar ens!



Ella: Jag gissar att lagom tills ni flyttat så kommer det att ha tillkommit lika mycket igen och det är dags att rensa. Det är inga dukar eller så, mest stuvbitar.

2009-08-04 @ 17:26:46
Postat av: Kitt

Tom jag blir sugen på att sy när jag ser alla dessa fina tyger!

2009-08-17 @ 23:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0