ett undantag


Jag försöker bestämt avhålla mig från att blogga om alla fina saker och tyg jag köper.
Dels för att det skulle bli en ändlös ström av inlägg och dels för att det allt för naket skulle blotta en av mina mer, låt säga ohejdade, sidor. Men några vackra knappar jag köpte idag kunde jag inte låta bli att visa. De har ju faktiskt viss pysselanknytning också.

Jag har märkt att jag helst samlar på sådant som aldrig tar slut. Mina samlingar kan aldrig bli helt kompletta, alla knappar, tyg, Pez-figurer, fula plastsaker som talar till mig, burkar, sneakers, vackra krukor, finska klänningar osv osv, finns det alltid flera av, hur många man än hittar. Denna insikt sammanfaller märkligt nog med avslöjandet ovan.



Kommentarer
Postat av: Inga-Lill Petersson

Hejsan

Det är väl alltid roligt att titta på ditt pysselmaterial. Fina foto, glada färger.

2009-03-07 @ 09:13:13
Postat av: Monica Hansen

Jag har en kompis som också samlar på Pezfigurer och undrar vad det är som är så kul med dem? Just nu fins det en samlarväska med Hello Kitty Pez på butiken Dolores här i Göteborg, tips!

2009-03-12 @ 07:14:19
URL: http://gingerbeerblog.blogspot.com/
Postat av: Ida

Kul vet jag just inte, mest bara att de är fina och glada och totalt onödiga! Sånt gillar jag. Och så är det nog mängden jag tilltalas av, en liten ensam Pez är väl tämligen trist, men 60 stycken tätt placerade i en hylla är lite kul.

2009-03-12 @ 07:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0