tänk solbränna!


Lika trevlig sysselsättning är det varje år, att kånka upp sommarklädeskartongerna från källaren och stuva undan svarta linnetunikor, långkalsonger och nattlinnen. Jag blir lika överraskad varje gång, det är som en privat liten loppis där man har förstatjing på allt!

I år är min blåbärs(?)/blåblomsklänning faktiskt nästan lagom. Den är en av de klänningar jag köpt för små, bara för att jag inte stått ut med tanken på att någon annan skulle få ha den. Mycket generöst tänkt...



Vill passa på att föreviga min allra finaste klänning i hela världen, för det var min mormors och jag hade den första gången när jag sjöng "Summerlovin'" med Stefan på skolavslutningen i åttan.
Klänningen är tung, och i råsiden om jag minns rätt. Alldeles för liten är den ju, och dessutom faller sidenet sönder av små hål.

Från början var planen att rädda kjolen och göra som med rosklänningen, men nu ser jag att även den har hål på fler och fler ställen. Speaking of rosklänningen, jag har precis köpt en med rosa rosor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0