något om att ha och äta kakan och allt det där



Jag har sjukt mycket tyg, jag vet. En del blir jag alldeles kär i. Jag vill sy något av det, men är rädd att jag ska börja gråta (eller ännu värre, ångra mig!) om jag sätter saxen i det. Och så blir det liggande istället. Det är helt omöjligt att välja ut några favoritbitar, förälskelserna växlar dessutom kraftigt, det är väl därför det mesta blir klippt i, trots allt.

Just nu är jag kär i de här, jag som inte ens gillar sånt där blommigt gullegull! Det är bara det att jag precis ser vilken bedårisk klänning det kommer att bli! Ska jag då sätta saxen i dem och sy bums, eller ska jag hålla mig tills jag vet ett barn som behöver den, eller ska jag vänta tills/om jag får egna barn och tänk om jag inte får en flicka och..., ja, så där håller jag på, oftast tills förälskelsen gått över lite grand.

De understa tygerna är så vackra att jag knappt tycker jag är värd att äga dem. Hur ska jag någonsin kunna sy något som gör dem rättvisa? I'm so not worthy!


Kommentarer
Postat av: ella

ROSTYGET!!!!!!!! OMG!

2009-01-31 @ 21:48:42
Postat av: Kitt

De två översta tygerna kommer att bli en alldeles underbar liten flickklänning, är jag säker på! ; )

Jag längtar tills jag vet hur Emmas längd utvecklar sig...så jag vet vilken storlek på jacka jag kan beställa av dig!



Hon var 71 cm sist vi var på BVC...

2009-01-31 @ 22:03:57
Postat av: Katinka

Åhh, vilka vackra tyger! Halkade in här mest av en slump via en annan blogg och blev fast. Förstår precis ditt dilemma. Så fina!

2009-02-01 @ 09:27:23
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Inga-Lill Petersson

Gud vad fina tyger i både mönster och färg.Det understa hade jag nog haft som kuddar till soffan. Och det översta hade jag nog försökt haft i köket. Ja det finns hur mycket som helst att göra.

Hur har du plats med allt ? Har du en lokal eller något ?

Ha det så bra !

2009-02-01 @ 21:49:44
Postat av: Ida

Ella: jag veeeeeeeeeeeeeeet.

Kitt: jag kan skicka upp en jacka till dig, så kan du testa?

Inga-Lill: jag HAR ingen plats, det svämmar verkligen över :) Jag önskar jag hade en lokal, men jag har inte ens ett syrum, jag syr i köket, klipper i vardagsrummet och har tyg i sovrummet. Min man är väldigt tålmodig...

2009-02-05 @ 18:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0