I believe the children are our future. Teach them well, and let them lead the way

131640-7pqanda

Tygtryck. Vår tids spegel för själen och barnet inom oss. Dessa båda tryck, är sprungna ur nutida barns tankevärld. Slottet, med muren och de mörka fönstren. Att vara fången i sin egen ångest, och inte hitta ut. Man ser fjärilen och dess skönhet och frihet, men murarna tränger undan alla kraftansträngningar som porlar ur barnets ärliga ögon.
Fjärilen, frihiten.

Pandan. Det Stora Djuret Från Öst. Den sorgsna blicken, de slokande öronen, och de inåtvända fötterna. Pandan, den nya symbolen för det svåra barnet. Det svaga barnet med de svarta ögonen och det stora håret och kinaskorna. Återigen har vi kopplingen till Asien och djuret, barnet.

Kommentarer
Postat av: Anneli Wikbom

Men hur gör ni alla dessa vackra skapande ting? Jag som är lite mer osäker undrar om ni skulle kunna ange mått, färger, tygåtgång med mera?

2006-11-03 @ 13:10:06
Postat av: Arvid

JAg tycker panda t-shirten e grymt vacker! kram

2006-11-04 @ 10:53:05
Postat av: Arvid

JAg tycker panda t-shirten va grymt fin! kram

2006-11-04 @ 10:54:19
Postat av: kakan

Guuud va fina t-shirtar du är ju så duktig så att man smäller av, säljer du tryck till oss vuxna också? Jag kan komma in med T-shirts och linnen så kan du ta betalt för trycken! Allvarligt! Jag ska vara i Falun typ hela sommaren!

2008-06-18 @ 11:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0