nyttan av onödan

Massvis med snälla personer runt omkring mig är generösa och kommer med goda råd och förslag: "Du kan ju sy cykelsadelskydd, grytlappar, barnvagns-förhängen, toapappershållare och skötväskor!" peppar de, och jag rynkar otacksamt på näsan.

För ju nyttigare, desto mindre vill jag sy. Jag är definitivt mer görare än säljare,  och får jag inte bestämma hur och när och om och varför så tröttnar jag snabbt. Därför blir det som det blir, och därför fylls min resväska av ytterligare ett fullständigt onödigt lapptäcke utan mottagare.




Lapptäcksfilt 60x80 cm

Kommentarer
Postat av: Ellen

Om du hemskt gärna vill ha en mottagare till ett lapptäcke så önskar jag mig (kanske i julklapp?) ett överkast till mitt nya rum. Ett färgglatt. Till en 90-säng.

2009-09-12 @ 19:22:39
Postat av: Beata

Håller med dig, nyttigt är ofta tråkigt. Har fortfarande inte sytt färdigt dynorna till utemöblerna. Började i våras, men icke, de är fortfarande halvfärdiga trots att jag sytt massor i sommar. Till nästa sommar, kanske....

2009-09-12 @ 20:21:01
URL: http://www.beatablogg.blogspot.com
Postat av: Inga-Lill

Väldigt fin i färgerna. Är det ingen marknad någonstans typ Come on ?

2009-09-12 @ 22:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0