eldprov


Jag hade fått tag på ett vackert grönt rayontyg från en nedlagd lanthandel, och fick för mig att jag skulle rita ett eget mönster av en av mina favoritklänningar. Tyget trodde jag egentligen inte skulle räcka till en hel klänning, men ju mer jag ritade desto mer började jag hoppas.
Efter mycket pusslande och skarvande fick jag in varenda mönsterbit på tyget! Det blev bara småslamsor kvar.  Jag var till och med tvungen att skarva undersidan av kragen för att få plats, och skärp fick jag skippa.
När jag hade klippt ut allting insåg jag plötsligt en sak: jag hade glömt at rita av ärmarna! Ridå.

Jag är inte så förtjust i ärmlöst, men tyckte ändå jag skulle slutföra projektet. Åtminstone för att se om modellen och mönstret jag ritat funkade. Det blev ganska bra ändå, och min nya underkjol gör susen.






Kommentarer
Postat av: Inga-Lill

Jättesnygg modell, och tyget jättefint. Egentligen så tillhör inte grönt mina favoritfärger, men den var hur fin som helst, Du är verkligen duktig.

2010-03-14 @ 13:42:50
Postat av: Ma

Snyyyyggt - ärm i annat tyg kanske?

2010-03-14 @ 19:18:09
Postat av: Sanna

Oj oj vilken läcker skapelse, duktig du! =)

Kraaaam

Sanna

2010-03-15 @ 21:08:47
URL: http://krimskramsan.bloggplatsen.se/
Postat av: Kitt

Så fin! Du är så fin!!

2010-03-17 @ 20:13:22
Postat av: Sara Tingsek

Ida! Du är så duktig, shit vad fin!

Hoppas allt bra, kram

2010-03-29 @ 10:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0